اسماعیل عبدی به بیمارستان منتقل شد



اسماعیل عبدی معلم محبوس در زندان اوین که در سی و پنجمین روز اعتصاب غذای اعتراضی به سر می برد، برای انجام معاینات تخصصی امروز به بیمارستان منتقل شد.

اسماعیل عبدی زندانی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین در سی و پنجمین روز اعتصاب غذای اعتراضی، در حالی که در وضعیت جسمی نامناسبی به سر می برد، امروز شنبه ۱۳ خردادماه ۱۳۹۶، برای انجام آزمایشات پزشکی به بیمارستان خمینی تهران منتقل شد.
این معلم و فعال صنفی که ۳۵ روز است در اعتصاب غذا به سر می برد  از « افت فشار خون، درد کلیه، سرگیجه، درد چشم و تاری دید» رنج می برد و طی روزهای گذشته چندین مرتبه به بهداری زندان اوین منتقل شده  است، طبق معاینه پزشک زندان، این زندانی دچار «نوسان فشار خون» است و لازم است توسط پزشک متخصص ویزیت شود.
در روزهای گذشته وعده مسئولان در مورد اعزام او به مرکز درمانی خارج از زندان به دلایلی از جمله امتناع وی از پوشیدن لباس فرم زندان، دستبند و پابند به تعویق افتاده بود.
آقای عبدی مدتی پیش با نگارش نامه ای سرگشاده اعلام کرد در اعتراض به عدم استقلال قوه قضاییه و “صدور احکام امنیتی” برای فعالان تشکل‌های صنفی معلمان و کارگران و با درخواست صریح “خروج پرونده‌ خود از حالت امنیتی به عادی” از دهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ اقدام به اعتصاب غذای اعتراضی نموده است.
کمپینی هم در فضای مجازی با هدف آزادی معلم زندانی، اسماعیل عبدی، با امضای بیش از پانزده هزار نفر از معلمان و فعالان صنفی به قوه قضاییه و دفتر ریاست جمهوری تحویل داده شد. تعدادی از معلمان  به نمایندگی از امضاکنندگان صبح روز سوم خردادماه این امضاها را تحویل دادند.
لازم به یادآوری است که اسماعیل عبدی بدنبال تایید حکم شش سال حبس در دادگاه تجدید نظر، نوزدهم آبانماه ۹۵ بدون اخطار قبلی در منزل خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.