مرگ و مصدومیت برای ۶ کارگر



ظرف روزهای گذشته به دلیل فقدان ایمنی محیط کار، یک کارگر چاه کن در شهرستان ساوه بر اثر برق گرفتگی با چکش برقی جان خود را از دست داد. 

سقوط یک لودر بر روی بولدوزر در معدن شن و ماسه هردورود استان مازندران ۲ کشته و خمی بر جای گذاشت. 
رئیس روابط عمومی پتروشیمی غدیر گفت که ۲ کارگر پتروشیمی غدیر عصر شنبه هنگام انجام کار دچار مصدومیت شدند. 
پسر شانزده ساله هنگام کار در یک ساختمان از مسیر کانال کولر طبقه همکف به طبقه منفی پنجم سقوط کرد و جان باخت.
یک کارگر چاه کن در شهرستان ساوه بر اثر برق گرفتگی با چکش برقی جان خود را از دست داد.
فرمانده انتظامی شهرستان ساوه ضمن تایید این خبر گفت: “این حادثه  حوالی ساعت یازده دقیقه بامداد روز (جمعه ۱۹ خرداد ماه) در یکی از ساختمان‌های مسکونی  درشهرستان ساوه اتفاق افتاد که بر اثر آن کارگر ۲۳ ساله حین  حفاری یک حلقه چاه فاضلاب بر اثر اتصال برق یک دستگاه چکش برقی جان خود را از دست داد”.
«پرویز اسدی» افزود: “این کارگر به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی دچار حادثه شد و تلاش امدادگران برای احیای این کارگر مؤثر واقع نشد”.

۲ کشته و زخمی بر اثر سقوط لودر در معدن هردورود شهرستان آمل


حوالی ساعت ۱۱ و بیست دقیقه روز (یکشنبه/۲۱ خرداد) سقوط یک لودر بر روی بولدوزر در معدن شن و ماسه هردورود استان مازندران ۲ کشته و خمی بر جای گذاشت.
سقوط یک دستگاه لودر بر روی بولدوزر در معدن شن و ماسه هردورود  آمل در استان مازندران موجب کشته و زخمی  شدن ۲ کارگر شد.
این حادثه در حوالی ساعت ۱۱ بیست دقیقه زمانی اتفاق افتاد که در جریان آن  راننده بولدزر جان خود را از دست داد و کارگر دیگری که راننده لودر بود از سوی گروهای امداد ونجات به بیمارستان منتقل شد.

مصدومیت ۲ کارگر پتروشیمی غدیر ماهشهر

به گزارش ایرنا، رئیس روابط عمومی پتروشیمی غدیر گفت: ۲ کارگر پتروشیمی غدیر عصر شنبه هنگام انجام کار دچار مصدومیت شدند.
میثم برون افزود: “ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه شنبه ۲ نفر از کارگران واحد بسته بندی پتروشیمی غدیر هنگام تعمیر نوارهای بسته بندی دچار مصدومیت شدند”.
وی افزود: “در این حادثه یکی از کارگران به نام ‘رضا افضلی’ چهار انگشت دستش قطع شد و ‘امین امیدی’ دیگر کارگر این واحد دچار شکستگی انگشتان دست شد”.
رئیس روابط عمومی پتروشیمی غدیر ادامه داد: “این ۲ کارگر برای مداوا به بیمارستان اهواز و سپس یکی از آنها به منظور تکمیل مداوا به بیمارستان شیراز اعزام شد”.
برون اضافه کرد: “کارگری که دچار نقص عضو شده در بیمارستان شیراز زیر مداوای دکتر لیاقت از پزشکان حاذق پیوند عضو کشور قرار دارد تا نسبت به پیوند انگشتان دست این کارگر اقدام شود”.
وی افزود: “حال دیگر کارگر مصدوم شده مساعد است”.
پارسال چندین حادثه در پتروشیمی های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به دلیل رعایت نشدن نکات ایمنی رخ داد که موجب فوت و مصدومیت چندین کارگر در این منطقه شد.

سقوط مرگبار ۵ طبقه‌ای پسر جوان در کانال کولر


پسر شانزده ساله هنگام کار در یک ساختمان از مسیر کانال کولر طبقه همکف به طبقه منفی پنجم سقوط کرد و جان باخت.
ساعت ۱۸:۴۰ روز گذشته خبر سقوط یک کارگر ساختمانی در یک ساختمان در حال احداث در خیابان ولنجک، خیابان سیزدهم به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که به سرعت ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تهران آتش‌نشانان ایستگاه ۶۴ به همراه گروه امداد و نجات ۱۶ را به محل حادثه اعزام کرد.
حمیدرضا عادل؛ فرمانده نیروهای آتش‌نشانی اعزامی به محل درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: “در یک ساختمان در حال احداث کارگران مشغول کار در طبقه همکف بودند که ناگهان یکی از کارگران از مسیر کانال کولر به طبقه منفی پنجم سقوط کرده بود”.
وی ادامه داد: “آتش‌نشانان به سرعت خود را به طبقه منفی پنجم رساندند، با استفاده از تجهیزات مخصوص کارگر شانزده ساله تبعه افغانستان را از داخل کانال کولر خارج کرده و وی را برای انجام معاینات پزشکی تحویل عوامل اورژانس دادند که متأسفانه پس از انجام معاینات پزشکی از سوی امدادگران اورژانس مشخص شد وی بر اثر شدت جراحات در همان لحظات اولیه جان خود را از دست داده است”.
بنابر اعلام پایگاه خبری ۱۲۵؛ نیروهای عملیاتی در پایان پس از ایمن‌سازی کامل محل حادثه، تذکرات ایمنی را به مسئولان و کارگران ساختمانی ارائه دادند.