بازداشت مهدى زرگانى در اهواز



روز گذشته، مهدى زرگانى (عامر سیلاوى) توسط اداره اطلاعات شهر اهواز در محل کسب خود در این شهر بازداشت شد. آقای زرگانی پیش تر نیز در چند مرتبه بازداشت شده است با اینحال از دلایل بازداشت روز گذشته وی اطلاعی در دست نیست.

روز دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶، مهدى زرگانى (عامر سیلاوى)، ساعت ۱۰ صبح در مغازه اش، توسط نیروهای اداره اطلاعات شهر اهواز بازداشت شد.
مهدى زرگانى (عامر سیلاوى) از جمله شهروندانی است که در حوزه زبانی و فرهنگی جامعه عرب خوزستان فعالیت های متعددی داشته و در این راستا نیز به دفعات بازداشت شده. 
از جمله آخرین بازداشت او که در هشتم آبان ۱۳۹۵، با قید وثیقه به مبلغ یک و نیم میلیارد ریال، از آن بطور موقت آزاد شده بود
آقای زرگانی در فعالیت هایی چون تشکیل زنجیره هاى انسانى اعتراض به انتقال آب کارون مشارکت داشته است. همچنین در ترویج بازیهای فولکور عریی و ترویج پوشش محلی فعالیت می کرده.
مهدی زرگانی ۳۵ ساله، متاهل و دارای چند فرزند از اهالى منطقه کوت عبدالله کوى آریا (مجد) شهرستان اهواز است که در همین محل یک مغازه فروش پارچه و لباس هاى عربى را مدیریت می کند.
بنا به گفته ی یکى از بستگان وی، بازداشت عامر از مغازه او بدون هیچگونه احضاریه قبلى صورت گرفت و اطلاع دقیقى از دلیل بازداشت اخیر او در دسترس نیست. 
این منبع در ادامه افزود: “اگر بازداشت عامر با پرونده سابق او ارتباط داشته است قانونا بایستى احضاریه براى او یا ضامنش بفرستند”.