کاهش محبوبیت حسن روحانی برپایه آخرین نظرسنجی‌ها



تازه‌ترین موسسه پژوهشی «آی پُز» نشان از آن دارد که محبوبیت حسن روحانی رئیس جمهوری ایران طی ۳ ماه گذشته کاهش یافته است. 

برپایه این نظر سنجی نسبت کسانی که عملکرد حسن روحانی را به طور کلی رضایت بخش می‌دانند، با تقریبا ۹ درصد کاهش نسبت به ماه آبان ۱۳۹۳ به ۴۹ درصد رسید. 

آی‌پُز، طی یک نظرسنجی تلفنی، نظر مردم را در مورد عملکرد رئیس‌جمهوری ایران در یک طیف پنج قسمتی مورد بررسی قرار داده است. 
مطابق یافته‌های این نظرسنجی که طی روزهای ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه انجام شده، ۳۹ درصد از عملکرد حسن روحانی «راضی» هستند و ۱۰ درصد هم عملکرد او را «تاحدی رضایت بخش» می‌دانند. 

در مقابل ۲۲ درصد از عملکرد روحانی «اظهار نارضایتی» می‌کنند و ۷ درصد هم از عملکرد او «تاحدی ناراضی» هستند. در میانه این طیف، ۱۴درصد عملکرد رئیس‌جمهوری ایران را «متوسط» می‌دانند. حدود ۸ درصد هم به این سئوال پاسخ نداده‌اند یا گزینه‌های دیگری را بیان کرده‌اند. 

این در حالی است که در نظرسنجی که آذر ماه گذشته انجام شد نسبت کسانی که عملکرد حسن روحانی را به طور کلی رضایت بخش می‌دانستند، کمی بیشتر از ۲ برابر کسانی بود که از عملکرد او ناراضی بودند. 

عواملی چون به نتیجه نرسیدن مذاکرات اتمی تا کنون و مشکلات اقتصادی مردم به ویژه با نزدیک شدن روزهای پایانی سال جاری شمسی، می‌تواند بر نظر مردم درباره عملکرد حسن روحانی، موثر بوده باشد. 

آذرماه گذشته موسسه «آی پُز» یک نظر سنجی درباره پیش بینی ایرانی‌ها از رابطه ایران و آمریکا بعد از توافق هسته‌ای انجام داد. برپایه نتایج این نظرسنجی، ۳۹درصد ایرانی‌ها معتقد بودند که روابط ایران و آمریکا پس از توافق هسته‌ای، بهتر می‌شود، ۳۲درصد بر این باور بودند که تغییری نمی‌کند، ۶درصد هم می‌گفتند روابط ایران و آمریکا بد‌تر خواهد شد و ۲۳درصد به گزینه‌های دیگر رای داده بودند.