سه تجمع اعتراضی ( صدای کارگران بجایی نمی رسد ) در ایران


تعداد بسیاری از کارکنان مجتمع پتروشیمی پردیس نسبت به آنچه نادیده انگاشتن اصول ایمنی و سوء مدیریت گفته شد، دست به تجمع اعتراضی زدند. روز گذشته نیز کارگران بازنشسته کارخانه رنگین نخ سمنان برای پنجمین باردر سال جاری، حدود چهل کارگر میدان میوه و تره‌بار تهران و کامیون و خودرو داران شهرستان سرباز در تجمعاتی اعتراض خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

شماری از کارکنان مجتمع پتروشیمی پردیس بامداد امروز (۱۷ اردیبهشت ماه) نسبت به آنچه نادیده انگاشتن اصول ایمنی و سوء مدیریت گفته شد، دست به تجمع اعتراضی زدند.
یکی از آنها اظهار داشت: “با بروز حادثه هفته گذشته نشتی آمونیاک در فاز یک پتروشیمی پردیس و مصدومیت همکاران ما که تا سر حد مرگ پیش رفتند، خواستار برکناری مدیر مجتمع (تولید) هستیم”.
وی گفت: “در تاریخ ۱۲ اردیبهشت (روز حادثه) با وجود نشتی شدید آمونیاک، اصرار بر راه اندازی باعث این حادثه شد”.
وی افزود: “در این حادثه  ۱۰ نفر از کارکنان آتش نشان و بهره بردار مصدوم شدند که ۶ نفر دارای مشکلات تنفسی شدند و ۴ نفر از آنان با گذشت ۵ روز از حادثه هنوز در بخش Icu بیمارستان های شیراز بستری هستند”.
به گفته وی، این حوادث کاری ناگوار ناشی از نادیده گرفته شدن اصول ایمنی و سوء مدیریت که همواره افزایش میزان تولید را بر سایر مسائل در اولویت قرار می دهد، رخ داده است.

روز گذشته؛ کارگران رنگین نخ سمنان برای پنجمین بار تجمع کردند


صبح روز شنبه (۱۶ اردیبهشت ماه) کارگران بازنشسته کارخانه رنگین نخ سمنان برای پنجمین باردر سال جاری در اعتراض به  آنچه که پرداخت نشدن مطالبات مزدی و سنوات پایان خدمت آنها عنوان شده است، مقابل ساختمان فرمانداری سمنان تجمع کردند.
به گفته یکی از کارگران معترض ، با وجود آنکه در چندین نوبت از مسئولان استانی وشهرستانی خواسته شده است تا پی گیری مطالبات مزدی وسنواتی آنان باشند اما تا این لحظه به خواسته‌های صنفی آنها توجهی نشده است.
به گفته وی، در پی تجمعات گذشته، روز سه شنبه هفته گذشته شورای تامین فرمانداری سمنان در این باره جلسه‌ای تشکیل داد که به دلیل عدم حضور کارفرما بی‌نتیجه پایان یافت.
طبق اظهارات کارگران رنگین نخ آنچه موجب نگرانی برخی کارگران شده است تمدید نشدن دفترچه های درمانی تعدادی آنان از سوی اداره تامین اجتماعی سمنان است .
به گفته یکی از آنان از شهریور ماه سال ۹۴ مطالبات بیمه ای ما  کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده به همین دلیل تامین اجتماعی سمنان از زدن اعتبار دفتر چه های در مانی ما خوداری می کند.
 گفتنی است حدود ۴۹ نفر از کارگران بازنشسته وشاغل کارخانه رنگین نخ سمنان که بعد از تعطیلی کارخانه بیکار وتعداد زیادی از آنان بازنشسته شده اند بابت وصول معوقات مزدی دوران اشتغال و نیز سنوات پایان خدمت وبازنشستگی خود معطل مانده اند.

روز گذشته در اعتراض به کاهش خدمات رفاهی؛ کارگران میدان تره بار خیابان کرمان دست از کار کشیدند.

روز گذشته (شانزدهم اردیبهشت)، حدود چهل کارگر میدان میوه و تره‌بار تهران در اعتراض به وضعیت نامناسب غرفه ها دست از کار کشیدند.
این کارگران می‌گویند در روزهای گذشته خدمات رفاهی از جمله وسایل خواب و تجهیزات تهیه چای از غرفه ها جمع آوری شده است؛ این در حالیست که در هر غرفه، حدود هشت کارگر به صورت شبانه روزی حضور دارند و اگر قرار باشد امکانات نباشد، اوضاع خیلی سخت می‌شود.
یکی از کارگران می‌گوید جالب اینجاست که جمعه (پانزدهم اردیبهشت) در مراسمی که شهرداری تهران به مناسبت هفته کارگر برگزار کرد، رحیمی مدیر میادین میوه و  تره‌بار تهران از اقدامات خود در جهت افزایش رفاه کارگران داد سخن داد.
به گفته کارگران این اعتراض صنفی حدود یکساعت به طول انجامیده است.

تجمع کامیون و خودرو دارها جلوی بخشداری سرباز


کامیون و خودرو داران سرباز به علت نبود سوخت در جایگاه سوخت سرباز درب بخشداری کلات تجمع کردند.