پلمب تالار فیروزه بیرجند به اتهام عدم رعایت شئون اسلامی



سرهنگ سید محمد رضا سرفرازی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی از تعطیلی تالار فیروزه بیرجند به دلیل “رعایت نکردن شئون اسلامی” خبر داد.

وی گف: حین اجرای مراسمی برای تبلیغ پوشاک، مجری برنامه که تعهد کرده بود در جلسه آهنگی پخش نشود در اواخر جلسه آهنگی بی کلام پخش کرد که زمینه همراهی و کف زدن میهمانان حاضر در برنامه را فراهم کرد که این موضوع باعث رنجش و ابراز نارضایتی از سوی برخی از حاضران در نمایشگاه شد.
سرفرازی گفت: با مراجعه مأموران پلیس امنیت عمومی برای کنترل مراسم پس از مشاهده وضعیت نامناسب جلسه بلافاصله به مدیر تالار تذکر لازم ابلاغ و از ادامه مراسم جلوگیری شد.
مدیر تالار و برگزار کننده برنامه به پلیس امنیت عمومی فراخوانده شدند و پس از شنیدن اظهارات آنان به دلیل رعایت نکردن شئون اسلامی اخطاریه پلمب ۴۸ ساعته به آنان ابلاغ شد و نامبردگان پس از تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی شدند .
وی با اشاره به این که حضور میهمانان با کارت دعوت قبلی بوده و بیشتر آنها از خانواده پوشاک فروشان شهر بیرجند بودند، اظهار کرد: در این جلسه قسمت نشستن خواهران و برادران مجزا بود و عده ای از آشنایان برگزار کنندگان جلسه به صورت خانوادگی در ردیف جلو حضور داشته اند.
وی تاکید کرد :پس از برگزاری مراسم تعدادی از سایت های اینترنتی مطالبی تحت عنوان برگزاری شوی لباس دانشجویی مختلط در دانشگاه بیرجند + تصاویر منتشر کردند که طی بازبینی بعمل آمده توسط کارشناسان پلیس امنیت عمومی بیشتر عکس ها و مطالب درج شده در سایت های مذکور غیر واقعی و مربوط به برنامه نبوده است.
همچنین نمایشگاه برگزار شده بدون رقص وپایکوبی بوده و هیچ گونه پوشاک زنانه ای در این برنامه به نمایش گذاشته نشده است.
تالار فیروزه بیرجند در محل ورودی در اصلی دانشگاه بیرجند قرار دارد و جزو املاک دانشگاه است و در جداگانه ای به بیرون برای تردد و مراسم مختلف دارد.