حسن روحانی ابراز امیدواری کرد به تدوین لایحه برای جرایم سیاسی و امنیتی



رئیس جمهور اسلامی ایران،حسن روحانی می گوید که امیدوار است با همکاری دستگاه قضایی، لایحه جرایم سیاسی و امنیتی را تدوین کنیم، چرا که باید مشخص   شود جرم سیاسی چیست و جرم امنیتی کدام است.

رئیس جمهور ایران مدعی شد که “قضای ایران همه ملت، متظلمین و همه شاکیان را برابر می‌بیند و قضایی است که بین شیعه و سنی، بین مسلمان و مسیحی، بین این قوم و آن قوم، بین این جناح و آن جناح، بین این حزب و آن حزب، کوچکترین تفاوتی قائل نمی‌شود”.
روحانیگفت: “باید لوایح و قانون را به روز کنیم و دستگاه قضایی ما باید برای همه شفاف باشد، البته این شفافیت تنها با قانون نیست، بلکه باید رویه‌های قضایی هم شفاف شود و در اختیار مردم قرار بگیرد”.
وی اظهار داشت: “ممکن است برای یک قانون واحد، تفسیرهای متفاوتی اتخاذ شود، بنابراین باید رویه‌های قضایی، تدوین و منتشر شود تا همه مردم و بخش‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به خوبی لمس کنند که قانون از دید قاضی چیست”.
رئیس‌ ادامه داد: “گاهی در مجلس قانونی تدوین و تصویب می‌شود اما فهم قاضی از آن قانون با قانونگذار یکی نیست، لذا مهم است که رویه‌ها را در اختیار مردم بگذاریم تا اعتماد مردم به دستگاه قضا بیشتر شود”.
وی همچنین تاکید کرد: “امیدواریم با همکاری دستگاه قضا، لایحه جرایم سیاسی و امنیتی را تدوین کنیم، چرا که باید مشخص شود جرم سیاسی چیست و جرم امنیتی کدام است و مشخص شدن این موضوع به نشاط سیاسی جامعه ما می‌افزاید”.