واقعا آیا هاشمی رفسنجانی مخالف تحریم و نگران آثار تحریم است؟



وقتی سال ۸۹ هر کسی وظیفه خودش را انجام می‌داد و سال ۹۴، هاشمی مخالف تحریم می‌شود.



مهدی هاشمی فراموش نکرده به چند نفر در واشینگتن تماس تلفنی گرفته تا بتواند رابطی پیدا کند تا اطلاعاتی به مقام‌های خزانه‌داری برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران بدهد. مطمئنا یادش هم هست وقتی از او پرسیده شد که وقتی پدرش در آن سال(۱۳۸۹)، رئیس مجلس خبرگان و رئیس مجمع تشخیص مصلحت بوده و یکی از «استوانه‌های نظام»، چه پاسخی در باره ارتباط پدرش و خودش با ماجرای تحریم داده است؟ حالا در نظر بگیرید هاشمی رفسنجانی را که امروز دارد در باره اثر تحریم‌ها حرف می‌زند.
مهدی هاشمی فراموش نکرده وقتی در باره تقسیم وظایف بعد از سال ۸۸ حرف می‌زد. او یک وظیفه داشت، پدرش یک وظیفه، و فائزه هاشمی وظیفه‌ای دیگر. خوشبختانه یا متاسفانه، این حرف او مستند شده است وقتی می‌گوید: «ما تقسیم کار کرده‌ایم هر کسی کار خودش رو می‌کند. بابا کار خودش رو می‌کند. اینها به من گیر داده‌اند چون می‌خواهند وظیفه اصلی‌ام را انجام ندهم. وظیفه من به عنوان مهدی هاشمی این نیست که رسانه‌های خبری را کنترل کنم. من وظیفه‌ای برایم تعریف شده که آن را انجام می‌دهم.»
مهدی هاشمی به عبارتی می‌گوید که بر اساس وظیفه‌ای که برایش تعریف شده کار می‌کند و خارج از آن محدوده نمی‌رود. آیا تلاش برای افزایش تحریم‌ها علیه کشور خودش، بر پایه همین تقسیم وظیفه خانوادگی است؟
مهدی هاشمی حتما به یاد دارد که در روز ۱۳ اکتبر ۲۰۱۰، بعد از بحث مبسوطی در باره متابولیزم و اهمیت خوردن دارو(احتمالا تحریم نشده) در باره تشدید تحریم‌ها چه گفته؟ لابد وکیل محترمش که منتظر روزهای خوبی است، چنین چیزی را هم «دروغین» می‌خواند.
این سوال برای من به‌وجود می‌آید که ارزش افزوده‌ی این خانواده برای ایران چیست؟ و ضررهای این خاندان چقدر است؟ فقط به منابع طبیعی بیاندیشیم! 
- میزان آسیب ایران از قراردادهای نفتی و گازی
- میزان آسیب دشت‌ها و رودخانه‌ها و منابع طبیعی آب به خاطر سدسازی بی‌رویه
- از بین رفتن نزدیک به ۸۰ میلیارد دلار آب برای باغ‌های پسته
- فرسایش شدید خاک
- تحمیل توسعه‌ی ناپایدار
- ...
به اعتراف وزیر ارشاد، ایران باید خسارتی ۱۴ میلیارد دلاری به شرکت اماراتی کرسنت بپردازد، ولی احتمالا کسی که ضرری از این بابت نخواهد خورد، جور کننده‌ی قرارداد یعنی آقا مهدی است.
پیدا کنید یابنده‌ی پرتقال فروش را. پرتقال فروش و یابنده هردو مفقود شده‌اند.