انگشت اتهام به سوی سپاه پاسداران در مورد آتش سوزی جنگل‌ها


دو روز گذشته، مراتع جنگلی مریوان در هفت نقطه طعمه حریق شده و همچنین مراتع جنگلی کوه "دوزین" بانه از سوی نیروهای سپاه پاسداران به آتش کشیده شده‌اند.



روز یکشنبه بیست و چهارم خردادماه، جنگل‌های پشت روستای "برقلا" در کنار کوه امام در چند کیلومتری جنوب مریوان و جنگل‌های اطراف روستای "سلسی قدیم" در چند کیلومتری شرق مریوان در آتش سوختند.

همچنین روز دوشنبه بیست و پنجم خردادماه، جنگل‌های اطراف روستای "چالی سور" از توابع بخش سرشیو مریوان، جنگل‌های اطراف محله "کونه دیو" در شمال شرقی مریوان، جنگل‌های اطراف محله "کوره‌ی موسوی" در شرق مریوان، جنگل‌های اطراف محله "دارسیران" در شمال مریوان و جنگل‌های اطراف دره "یگنکه" در غرب مریوان طعمه حریق گردیده‌اند.

تمامی این آتش‌سوزی‌ها توسط ساکنین بومی منطقه، فعالان مدنی و دوستداران محیط زیست کنترل گردیده است.

گفته می‌شود، در کمتر از یک‌ماه قریب به ٥٠ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های مریوان روی داده است.

از دیگرسو، براساس گزارشات رسیده ، مراتع جنگلی کوه "دوزین" بانه توسط نیروهای سپاه پاسداران مستقر در این منطقه به آتش کشیده شده است.

به گفته یک منبع مطلع، در نتیجه این آتش‌سوزی مراتع جنگلی کوه "دوزین" بانه، خسارت چشمگیری به محیط زیست این منطقه وارد آمده است.

ساکنین بومی مناطق کردستان بر این باورند که نهادهای امنیتی- نظامی حکومت اسلامی ایران به بهانه‌ی حضور و اختفای نیروی احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت، این جنگل‌ها را به آتش می‌کشند.